Main menu

FUTUR DE LA RELIGIÓ

Les converses intranscendents revelen, de vegades, qüestions molt rellevants. Així va succeir en una conversa tinguda en sortir de l’Església després de la celebració de la missa dominical entre un feligrès i el capellà, que aquell dia havia vingut a substituir el rector del poble. “Sembla que els capellans s’extingeixin”, va dir el feligrès. A la qual cosa va respondre el capellà: “No sé què s’acabarà abans, si els capellans o la gent que va a missa”. En aquestes dues frases hi ha continguda la situació actual de la pràctica religiosa.

Llegeix més:FUTUR DE LA RELIGIÓ
Write comment (0 Comments)

FE. CULTURA. CIÈNCIA.

La deshumanització de la ciència, que fou objecte de la crítica de Michel Henry en el seu assaig La barbàrie, també va estar present en el discurs que el papa Joan Pau II va pronunciar el 2 de juny de 1980 a la seu de la Unesco, a París. El discurs del papa Joan Pau II i l’assaig de Michel Henry coincideixen en un mateix objectiu: evitar que la barbàrie, causada per la mala pràctica de la ciència, s’apoderi de la cultura.

Llegeix més:FE. CULTURA. CIÈNCIA.
Write comment (0 Comments)

FAMÍLIA I FAMÍLIES

Parlar de la família actualment és parlar de famílies, perquè són diverses les formes que la família ha adquirit, no només des del punt de vista social, sinó també des del punt de vista jurídic.

Llegeix més:FAMÍLIA I FAMÍLIES
Write comment (0 Comments)

EUTANÀSIA ENCOBERTA

S’ha aprovat recentment la llei que regula l’eutanàsia a l’Estat espanyol i a la qual ja s’hi ha acollit algunes persones. No parlaré d’aquesta llei, sinó d’una altra realitat a la que es veuen abocades determinades persones i que s’ha convertit en una pràctica relativament habitual en l’àmbit sanitari. Em refereixo al tractament que es dóna a alguns pacients per motiu de la seva edat, i que ja ha aparegut en alguns mitjans.

Llegeix més:EUTANÀSIA ENCOBERTA
Write comment (0 Comments)

ESPAIS DE REFLEXIÓ

Diu el Cohèlet, conegut tradicionalment com a Eclesiastés, que “tot té el seu moment, sota el cel hi ha un temps per a cada cosa” (3,1). També hi ha d’haver, doncs, un temps per a la reflexió. Ja deia Pascal, al segle XVII, que la major part dels problemes que tenen els humans provenen del fet de no aturar-se a pensar cada dia uns minuts per valorar el que han fet i el que han de fer. I, encara – afegia el pensador francès –, si després de restar marejats amb tots els afers que els ocupen tenen un moment, l’empren a divertir-se, per tal d’obviar poder pensar en ells mateixos.

Llegeix més:ESPAIS DE REFLEXIÓ
Write comment (0 Comments)